Monday, November 28, 2016

Dilemma IKS untuk ke FASA II : JANGAN BUAT PUSINGAN-U



Adalah menjadi perkara biasa di kalangan usahawan IKS yang tidak begitu cenderung untuk mengambil pekerja level pengurus menyertai team pengurusan syarikat milik mereka bagi membantu melicinkan perjalanan bisnes berkenaan.


Apakah sebab UTAMANYA?



Sebabnya adalah kerana gaji kumpulan pengurusan yang BERKEMAHIRAN TINGGI untuk membangunkan Standard Operating Procedures (SOP) untuk unit-unit tertentu adalah bermula dari RM5,000 sebulan.



Ini baru SEORANG pengurus. Bagaimana jika bisnes tersebut sudah mempunyai unit-unit lain yang kritikal seperti SUMBER MANUSIA, PERAKAUNAN, OPERASI dan PEMBELIAN? (walaupun unit-unit lain ini WUJUD, tetapi decision maker ialah PEMILIK BISNES yang mana hanya staff bertaraf kerani yang menjaga setiap unit ini)



Oleh itu, sangat SEDIKIT usahawan IKS yang sudah hampir untuk masuk ke FASA II ataupun sudah berada di persimpangan antara FASA I dan FASA II yang SELAMBA melabur untuk pembangunan team pengurusan bagi memastikan transisi ke FASA II lancar.



Apakah yang dimaksudkan dengan bisnes FASA II?



FASA II ini istilah mudah yang kami berikan kepada fasa-fasa pengembangan bisnes, iaitu bisnes yang sudah mampu menghasilkan JUALAN empat digit pada kadar harian/mingguan dengan konsisten dan pemilik bisnes ini sudah mempunyai cita-cita untuk mengembangkan bisnesnya dengan lebih jayanya.

Berikutan daripada itu, apabila pemilik bisnes bersedia untuk ke FASA II, baharulah beliau sedar bahawa secara realitinya beliau tidak "mampu" untuk masuk ke FASA II tanpa masalah yang kritikal.
Kebiasaannya pemilik bisnes masih berasakan beliau perlu berada sepanjang hari di kilang/pejabatnya. Kemudian pemilik bisnes berasakan beliau perlu mengesahkan segala dokumentasi dari setiap unit syarikatnya di mana masih ada "trust issue" antara pemilik bisnes dengan team kecilnya itu. Itu belum lagi pemilik bisnes perlu memantau CCTV bagi memantau unit unit kritikal di dalam bisnesnya itu.

Ini adalah sebahagian dilemma biasa yang dihadapi bisnes IKS yang "sangkut" untuk ke FASA II. Jika tidak diladeni dan diselesaikan dengan CARA yang BETUL, pemilik bisnes pasti akan buat pusingan U dan kekal status quo bisnesnya pada FASA I.

Bagaimana kami di SME Biz-Transformer dapat membantu?

Kami tawarkan penyelesaian yang praktikal, mendasar serta realistik bersesuaian dengan sifat bisnes IKS tersebut. Kami bukanlah tipikal konsultan yang mencedok bulat bulat dari bahan bacaan yang teramat banyak samada secara maya mahupun bercetak dan "recycle" menjadi suatu yang "hype".

Kami adalah PENGAMAL pengurusan yang BERSISTEM. Dengan pengalaman lebih 10 tahun di dalam pelbagai industri, bermula dari peringkat bawahan, peringkat pengurusan hinggalah ke peringkat pembuat keputusan telah kami lalui.

Umumnya, kami tawarkan solusi yang holistik seperti berikut:-
1) Membina, membangun, "resetting" dan menyediakan PELAN STRATEGIK 3 tahun berdasarkan VISI dan MISI syarikat;

2) Menyediakan dan membangunkan SOP (Standard Operating Procedures) yang "customize" dengan bisnes anda;

3) Menyediakan latihan SOP dan Pengurusan kepada kakitangan menurut bahagian/unit

4) Menyediakan TRAINING NEED ANALYSIS;

5) Menyediakan latihan KEPIMPINAN & PENGURUSAN untuk team pengurusan anda;

Sudah tentu ada bonus yang menanti anda.

Berapa pula yuran yang kami kenakan?

Kami jamin ia BERPATUTAN dan BERBALOI.

Anda mendapat latihan intensif, bukan sahaja sebagai pemilik bisnes, tetapi TERMASUK team anda. Kami akan melatih bagi memastikan keseluruhan organisasi anda MENGAMALKAN apa yang anda garap pada SOP anda, yang mana kesemuanya ini JUGA di amalkan oleh syarikat konglomerat gergasi antarabangsa. Syarikat syarikat besar melabur berpuluh ribu malahan hingga ratusan ribu ringgit hanya semata mata untuk membangunkan dan melatih team mereka TETAPI kami tawarkan JAUH lebih murah untuk anda.

Apakah jaminan lain yang kami berikan?

Kami jamin kepada anda selaku pemilik bisnes, selepas kami bantu "memecahkan" halangan dalam pemikiran anda dengan kami tunjukkan cara yang betul, ANDA akan mudah untuk memacu bisnes anda ke tahap berikutnya. Anda lebih mudah untuk duplicate cara membentuk team baru bagi bisnes baru anda yang lain dan yang paling penting ANDA tidak perlu berada di pejabat/kilang anda SETIAP hari hanya semata mata nak pastikan staff anda menjalankan tugas.

Dan jaminan kami yang TERAKHIR.

Kami tidak "hype" dan sama sekali tidak akan menawarkannya. Tiada audien besar yang kami dambakan. Kami tidak memberi motivasi malahan kami bukan motivator. Kami dengar masalah anda. Kami duduk perhatikan perjalanan bisnes anda. Kami drafkan jalan penyelesaian. Kami muktamadkan SOP untuk anda. Kami latih anda dan team anda menggunakan SOP. Kami betulkan kompas VISI dan MISI anda dan kami pantau perjalanan anda selepas itu. Mendasar. Realistik. Praktikal.

Bagi mereka yang benar-benar serius ingin ke FASA II, sila KLIK DISINI untuk team kami susuli anda dengan SEGERA.

Jangan tunggu hingga ESOK untuk membuat keputusan.

SME BIZ-Transformer

Follow kami di FB: https://www.facebook.com/SMEBizTransformer/
Follow kami di Instagram : @smebiztransformer

No comments:

Post a Comment